Allmänna villkor – Himmelsby SPA & Konferens

Presentkort

Giltighetstid 2 år från beställningsdagen om inget annat anges och kan inte förlängas.
Erbjudanden via Facebook har kortare giltighetstid och kan inte förlängas.  Summan gäller dock i 2 år från beställningsdatum.
Presentkortet måste nyttjas innan utgångsdatum och kan inte användas för framtida vistelse.
Vistelse med erbjudandekod från Facebook bokas via länk på presentkortet
Presentkortsnummer uppges i samband med bokningen.
Presentkort återbetalas ej.
Ångerrätt 14 dagar från inköpsdatumet om presentkortet beställts via hemsidan. (gäller ej övernattning)
Presentkort med utgånget giltighetsdatum gäller ej som betalning.
Vid avbokning av vistelse som betalats med presentkort återgår summan till presentkortet om giltighetstid finns kvar.
Av- och ombokningsskydd kan inte tecknas som sträcker sig längre än giltighetstiden på presentkortet.

Köp av Produkter via hemsidan

RETUR & REKLAMATION

Returvillkor: Då du köpt dina varor på vår hemsida gäller 14 dagars ångerrätt. Varan måste vara oanvänd, i nyskick och i sin originalförpackning.

Retur via utlämningsställe: Om du önskar skicka tillbaka det du fått i brevlådan eller hämtat ut på utlämningsstället går det bra. Förpacka returen i sin originalförpackning. Bifoga retursedel med returorsak och klistra returetiketten väl synlig på paketet. Vid retur betalar du som kund för returfrakten.

Byte: Vi erbjuder inte byte av produkter. Önskar du annan vara skickar du tillbaka den du ej vill ha och lägger en ny order i vår shop på det du vill köpa.

Reklamation: Reklamation på grund av en transportskada eller felpackad vara sker via kontakt med kundservice.

Återbetalning: Återbetalning vid retur och reklamation sker med samma betalsätt som användes vid beställningstillfället.

Kundservice: Om du har frågor kring ditt köp är du välkommen att kontakta oss på webshop@himmelsbyspa.se

SPA-paket med övernattning & hotellbokning

Av- & ombokningsförsäkring vid sjukdom eller annan anledning
Vid tecknande av vår av- & ombokningsförsäkring kan vistelsen av- eller ombokas fram till tidpunkt för incheckning på ankomstdagen oavsett anledning. Betalning för försäkringen ska vara oss tillhanda senast 10 dagar innan ankomst. Vid senare betalning gäller inte försäkringen.
Vid bokning närmare än 10 dagar innan ankomst måste betalningen vara oss tillhanda senast 24 timmar efter bokningstillfället.
Pris: 249:-/person

Av- & ombokning
Kostnadsfri av- & ombokning fram till 10 dagar innan ankomst.
Vid avbokning närmare än 10 dagar innan ankomst återbetalas 10 % av bokningens värde.
Vid utebliven ankomst sker ingen återbetalning.
Vid avbokning p.g.a. sjukdom hänvisar vi till er hemförsäkring om ni inte tecknat vår av- och ombokningsförsäkring.
Vid bokning via någon av våra samarbetspartners gäller deras villkor.

Övernattning
Minst en person som bor i rummet måste vara 18 eller äldre.
Endast personer som bokat paket med övernattning får vistas i rummen. Vid överträdelse sker debitering 2500 SEK/person.
Våra priser inkluderar moms (undantag konferensbokning).
Frukost är inkluderat i samtliga rumspriser.
Samtliga rum är rökfria. Vid överträdelse debiteras saneringskostnad 5.000 SEK.
Vi har rum där djur är tillåtna. Extra avgift tillkommer.

Betalning
Onlinebokning: Betalning görs i samband med bokningen.
Bokning via telefon: Betalningen görs via betallänk som medföljer bokningen eller via bankgiro nr: 683-5227 (Ange bokningsnummer som referens). 

Alla bokningar ska vara till fullo betalda innan ankomst.
Observera att vid inköp efter ankomsten tar vi endast emot Swish & kortbetalning med Visa eller MasterCard. Ingen kontanthantering.

In-/utcheckning
Incheckning till rummet efter kl. 15.00 (vissa paket har incheckning 18:00)
Utcheckning från rummet före kl. 11.00

Dag-SPA & behandlingar i skönhetssalongen

Av- & ombokningsförsäkring vid sjukdom eller annan anledning
Vid tecknande av vår av- & ombokningsförsäkring kan vistelsen av- eller ombokas fram till tidpunkt för incheckning på ankomstdagen oavsett anledning. Betalning för försäkringen ska vara oss tillhanda senast 10 dagar innan ankomst. Vid senare betalning gäller inte försäkringen.
Vid bokning närmare än 10 dagar innan ankomst måste betalningen vara oss tillhanda senast 24 timmar efter bokningstillfället.
Pris: 129:-/person

Av- & ombokning
Kostnadsfri av- & ombokning fram till 10 dagar innan ankomst.
Vid avbokning närmare än 10 dagar innan ankomst återbetalas 10 % av bokningens värde.
Vid utebliven ankomst sker ingen återbetalning.

Betalning
Betalning skall vara oss tillhanda senast 10 dagar innan ankomst.
Vid bokning 1-10 dagar innan ankomst sker betalningen omgående via betallänk eller bankgiro.
Alla bokningar ska vara till fullo betalda innan ankomst.
Observera att vid inköp efter ankomsten tar vi endast emot Swish & kortbetalning med Visa eller MasterCard. Ingen kontanthantering.

Betalning sker via:
– Kortbetalning vid betallänk
– Bankgiro nr: 683-5227 (Ange bokningsnummer som referens)

Konferens-, arrangemang- och gruppbokningar

Bokningsregler
Konferens-, arrangemang- och gruppbokningar som ändras/avbokas närmare än 4 veckor före ankomstdatum debiteras 75% av bokningens värde.
Konferens-, arrangemang- och gruppbokningar som ändras/avbokas närmare än 2 veckor före ankomstdatum debiteras med 100% av bokningens värde.
Till gruppbokningar räknas samtliga sällskap från 10 personer.

Övriga villkor

  • Hotellet innehar serveringstillstånd för alkoholhaltiga drycker. Egen medhavd mat och dryck får ej förtäras i allmänna lokaler eller runt anläggningen.
  • Rökning är ej tillåtet på hotellet. Överträds detta debiteras gästen 5000 SEK.
  • Endast personer som bokat paket med övernattning får vistas i rummen. Vid överträdelse sker debitering 2500 SEK/person.
  • Efter klockan 22:00 (söndag-torsdag) och 23:00 (fredag & lördag) skall det med hänsyn till alla gäster vara tyst på rummen och i korridorerna.
  • Hotellet har rätt att avvisa gäster från hotellet som uppträder störande eller inte följer de regler som gäller för vistelsen.
  • Gäster som blivit avvisade har ingen rätt till ersättning eller återbetalning.
  • Hotellet har rätt att kräva ersättning av bokaren eller gästen för förstörd inredning, samt ersättning för onormala städkostnader och sanering.
  • Hotellet har rätt att kräva ersättning av bokaren eller gästen stör andra gäster och orsakar att den andra gästen kräver kompensation.
  • Om hotellet haft särskilda kostnader med anledning av din bokning får du ersätta dessa.
  • Eventuella klagomål på vistelsen ska framföras omgående till receptionen för att vi ska få möjlighet att åtgärda problemet. Klagomål framförda efter vistelsen, där vi inte fått möjlighet att åtgärda problemet, kommer inte att behandlas.
  • Olycksfall som sker inne på vår anläggning ska omgående anmälas till receptionen för vidare kontakt med vårt försäkringsbolag. Vid olycksfall utomhus hänvisar vi till er hemförsäkring/olycksfallsförsäkring. Skada som inte är olycksfall utan beror på missförhållanden ska anmälas till receptionen. Vårt försäkringsbolag kommer då att utreda eventuellt skadeståndsskyldighet.

Badkläder

Alla som besöker simhallen & SPA ska vara ombytta inne i badanläggningen.
Det innebär att man bär badkläder – badbyxor, bikini eller baddräkt.
Av hygieniska skäl är det inte tillåtet att bada i heltäckande klädsel.
I omklädningsrum kan både manlig och kvinnlig personal röra sig.